Емил Дестани

Сторилајн за пилот епизоду серије.
Радни наслов – Колектанеа
Синопсис – Ухваћен у тајном културолошком рату између две државе, пропали сликар покушава да насамари обе стране и извуче највећу корист.
Његов јалови план пропада, али он схвата да постоје ствари које су важније од финансијске добити, уметност и његова породица, са којом се поново повезује.
Серија треба да има одређену врсту аутоироније, да не схвата себе превише озбиљно, јер иако има неког упоришта у реалности, у питању је потпуно измишљена ствар.
Првих пет реплика су:
• Полиција, отварај врата!
• Не разваљујте, отварам!
• Merde… Des ordures, aha!
• Колико бисте платили за ову слику, инспекторе?
• Нисам ти ја за уметност.

Полиција долази ујутру код главног јунака. Он им отвара, а они му претресају стан. Са њима је и антагониста, матори Француз који је представник породице Волард. Јунак је пропали сликар и у ненамештеном стану има свакојаких глупости везаних за сликарство. Има начетих слика и неколицину завршених. Француз наилази на једну слику која му заокупи пажњу. Жели да сазна одакле протагонисти та слика. Он му одговара да је његова. Одводе га у полицијску станицу где му се Француз представи и објасни му да тражи колекцију слика које су биле у поседу Ериха Шломовића. Показује му фотографију која је доказни материјал. На фотографији је слика коју је протагносита дао свом куму што и признаје Французу. Француз се сада пита како је могуће да су 2 слике од 80 изгубљених дела биле у поседу протагносите. Јунак се држи своје приче што расрди Француза, па почне да му се обраћа са ниподаштавањем. Каже му како није имао појма шта има у свом поседу, како је пропали сликар и како никада ништа приближно неће насликати и да се не разуме у уметност.
Пуштају протагонисту, али му инспектор каже да не напушта град. Одлази на концерт групе у Феедбацк-у у којој свира његов син. Налази га кум и каже му да цео дан чека да га види. Јада му се да му је из приватне клинике полиција узела слику коју му је он дао и речено му је да је део истраге која се води. Протагониста га пита шта им је рекао, али кум каже да је ћутао као у филмовима, а из истог разлога га није звао, мада признаје да је можда параноичан и да појма нема о чему прича, али да није на одмет бити опрезан, а да су овде због гласне музике слободни да разговарају. Протагониста му каже да је паметан. Онда му прича догађаје од јутрос, док његову причу покрива песма коју музичари свирају. Када заврши излагање, кум му каже да ће да му набави адвоката. Таман да уђу у расправу око тога зашто му треба адвокат кад је невин, прекида их његова бивша супруга. Не може да верује да га види, јер обично избегава очинске дужности, а он јој одговара да је дошао због ње. Веома је задовољан својом виспреношћу. Она није импресионирана и каже му да му је можда ласкање упалило једном, али други пут неће да је превари. Зна да не проводи време са сином, али јој није јасно зашто. Протагониста јој каже да не претерује и да су његова врата увек отворена, а да мали има кључ. Не жели да се расправља с њим, а и концерт је завршен, па иде да честита сину. Јунак вади из џепа папир, то је налог који му је јутрос уручен, и на полеђини црта нешто. Син долази да се поздрави с оцем и пита га како му се чини. Отац му помиње како му се више свидђало кад су свирали обраде. У пролазу му бивша жена каже да се не задржава, јер ће сада његова група да просљавља, а он јој обруси како му је рекла да не проводи довољно квалитетног времена са сином. Она заколута очима, пољуби сина и одлази. Протагониста даје сину оно што је нацртао на папиру као поклон и каже му да је то његово најбоље дело. Син му каже да није требало да се мучи.
Француз, представник породице Волард, је у просторији са доказима. Гледа две слике и покушава да сакрије усхићење. Заправо чека да му издају потврду како би понео слике са собом. Врата просторије се отварају.
Француз се обраћа особи која је ушла, за коју претпоставља да је дежурни полицајац, али не скида поглед са слика. Каже да га издаје стрпљење, да је од изузетне важности да слике буду што пре транспортоване у Француску и да овим нишка полиција показује колико је некомпетентна и спора. Особа иза њега одговара како је мислила да су Французи спори. Француз се окреће. Особа је представник породице Шломовић. Поносно изговара да се води судски спор и да се тек треба утврдити чије су слике.
Син протагонисте улази у своју собу. Оставља ствари и из џепа вади цртеж који му је отац поклонио. Узима албум и када га отвори видимо још четири скоро идентична цртежа, с тим што је неки насликан уљаним бојама, неки оловком, а неки хемијском. Син припрема да стави и нови цртеж који му је протагониста дао када запази да је у питању налог.
Протагониста ради у штампарији. Посао је једноличан и он све време гледа у једну тачку. Та тачка је трака на којој су новине и он полако увиђа наслов који се тиче њега. На слици је Француз. Он узима новину и одлази на паузу. На паркингу чита чланак, а понеке делове чита наглас. Посебно онај где се помене вредност слика на шта ускликне речју да су то његове слике. Чује како му неко пожели добар дан и полако спушта новине. Испред њега је представник породице Шломовић који му се представља. Пита га иста питања као и Француз и протагониста одговара да има дежа ви.
Представник породице Шломовић га замоли да не користи француске изразе.
Протагониста му каже да су то његове слике. Представник каже да ако су слике фалсификат, значи да је имао оригинале на које се угледао. Боље би било да му их преда, јер ће у супротном имати последице. Пита га на какве последице мисли. Представник схвата о чему је реч и почиње да се смеје. Каже да он није мафијаш. Мисли на правне последице и додаје да свакако не сме да преда слике Французу, ма шта му давао за њих.
Протагониста изусти да оповргне представника, али стаје, јер у глави почиње да му се формира план. Пита га шта ће добити ако би којем случајем њему дао слике. Представник му прво каже да овај разговор никада нису водили и да он никада није био ту. Протагониста клима главом. Наставља да ако добије слике, и ако се испостави да су оригинал, добиће неку компензацију. Протагониста га пита о лови.
Представник му одговара са „слике“.