„Stone Raiders“ sa Darrylom Jonesom na Nišvilu 12. avgusta

 

 

Svakako najzvučnije ime ovog super tria je basista Darryl Jones, koji je još u tinejdžerskim danima i
tokom studija muzike, postao značajan član čikaške blues i jazz scene. Posredstvom svog dugogodišnjeg
prijatelja – bubnjara Vincenta Wilburn Juniora, inače sestrića Miles Davisa, Darryl tek ušavši u treću deceniju
dobija priliku da ga legendarni trubač čuje – i odmah postaje član Majlsovog sastava sa kojim debituje na
albumima “Decoy” (1984) I “You`re underarest”. Sa Majlsom je snimao i nastupao sve do kraja njegovog
života 1991. I kao što to obično biva, Darryl kao jedan od “Majlsovih musketara” dospeva u žižu muzičke
javnosti pa je usledilo i angažovanje na prvim Stngovim solo abumima (“Dream of the blue turtles” I živom
albumu “Bring on the nights – 1986) i to sa “klasičnom” džezerskom postavom u kojoj su bili i Branford
Marsalis, Kenny Kirkland i Omar Hakim. Darryl Jones je snimao I išao na turneje sa čitavom plejadom rock I
džez muzičara( Herbie Hancock and Headhunters, Madonna, Eric Clapton, John Scofield, Hiram Bullock, Gil
Evans, Steps Ahead, Peter Gabriel, B.B. King, Neil Young, …) a onda je 1993. godine, stigao poziv od
Rollingstonsa da na basu zameni Billa Waymana koji je tada napustio Stonse. Iako ga preostali ćlanovi benda
nikada nisu promovisali u zvaničnog člana grupe – Darryl je sa Stonsima svirao na svim albumima i turnejama
do danas, a uz sve to, osim što vodi i svoje autorske projekte, jedan od najomiljenijih angažmana mu je upravo
ono što radi u sklopu “Stone Raidersa” sa kojima je objavio jedan album, a na novom koji izlazi ove godine –
prvi put se pojavljuje i kao pevač.
Osnivač i formalni lider grupe “Stone Raiders” Jean-Paul Bourelly je jedan od nakreativnijih i
najoriginalnijih gitarista savremene muzičke scene. Njegov umetnički izraz objedinjava tradiciju Haitija zemlje
iz koje on vuče poreklo, bluz izraz u rasponu od Howlin Wolfa pa do (naročito!) Jimi Hendrixa, latino rock
Carlosa Santane, funk i razne jazz pravce. Nakon studiranja džeza kod čuvenog saksofoniste i pedagaoga
Bunky Greena, Jean- Paul kao osamnaestogodišnjak prelazi u Njujok gde je odmah dobio priliku da radi sa
veoma značajnim džez imenima kao što su Elvin Jones, Pharoah Sanders, Roy Haynes, Miles Davis (svirao na

albumu “Amandla”) , Muhal Richard Abrahams ( osnivač Asocijacije za razvoj kreativnih muzičara – AACM)
na čijem je albumu “Blues forever”, proglašenom za album godine po anketi “Downbeata” – imao zapaženo
učešće. Na spisku muzičara nove džez generacije sa kojima je Bourelly snimao i nastupao pre početka uspešne
solo karijere su i Olu Dara, Henry Threadgill, Steve Coleman, Graham Haynes, Cassandra Wilson. Između
ostalih projekata koje je pokrenuo a pre “Stone Raiders” – bio je sastav “Boom Bop” u kojem su bili i pevač
Abdourahmane Diop i džez legenda Archie Shepp. U najkraćem Jean- Paulov stil bi se mogao opisati kao:
“ono što bi Jimi Hendrix verovatno danas radio.
Treći, ali nikako najmanje važni član sastava je Will Calhoun bubnjar sastava Livin Colour (koja još iz
prve polovine devedesetih ima četiri Grammy i tri MTV nagrade) a čiji se afiniteti prema poliritmiji odlično
uklapaju u muzički koncept koji skladno objedinjava funk, jazz, blues…

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *